19 lut 2013

Poradnik - Korygujemy błędy samozwańczych projektantów

Żeby uniknąć podłogi, która ozdobiona dywanem powoduje chaos we wnętrzu używaj dywanów, które są wyprofilowane odpowiednio lub takich , które nie narzucają  ram perspektywy obrazu na jaki patrzymy. Dzięki temu nie tylko zyskacie spójność wnętrza  ale i głębie tak bardzo pożądaną na naszych płaskich monitorach
 Przykład na podstawie błędów w projektach apartamentu autorstwa anadoll88

Jak widzicie beżowy dywan jest z obu stron ścięty po skosach, co narzuca nam też taką perspektywę spostrzegania tego wnętrza, niestety nie możemy tego samego powiedzieć o ścianach czy ozdobnych, drewnianych filarach zatem daje to efekt dość chaotyczny wymuszonej głębi przy płaskości wnętrza.
BŁĄD , który bardzo często jest powielany i psuje cały efekt.
O wiele lepiej to samo wnętrze będzie wyglądać z okrągłym dywanem lub całkowicie bez niego.


Kolejny przykład popełnianego przez super projektantkę błędu to podejmowanie nieudolnych prób stworzenia efektu wymiarowości . Popatrzcie poniżej





Czerwonymi strzałkami zaznaczyłam nieprawidłowości, które kłócą się aż ze sobą . Na pierwszej grafice znajduje się półka sugerując się podłogą miała być narożna, jednak jest nijak,a dlatego sama osobiście zrobiłam korektę półek tak by pokazać wam różnicę.

 Małe zmiany dokonane kilkoma ruchami nie zajmujące więcej niż minutę, dokonane moja ręką sprawiają iż regał nabrał rzeczywistej formy i wnętrze dzięki temu na pewno zyskało głębie.

Kuchnia na kolejnej grafice dlatego, że wykona bez poczucia perspektywy również przyprawia mnie o zawrót głowy.  Prosty blat wymaga zachowania prostej jego podstawy, w przypadku wyspy kuchennej  te błędy również wskazują czerwone strzałki.
Możecie jednak pokusić się o odrobinę finezji i zamiast odwracać uwagę oglądającego wasz apartament zbędnymi przedmiotami, jak naszyjniki na taborecie , porcelana na siedzisku taboretu ( której miejsce jest na blacie) czy kotek rozkosznie bawiący się piłeczką, nadajcie głębi i wymiarowości  w sposób prawidłowy dla waszego wnętrza. Oglądający wasze apartamenty goście na pewno to docenią.  Popatrzcie ile daje zachowanie spójności.

  Ścięty blat i jego podstawa nadaje wyspie kuchennej naturalnych kształtów.

Podsumowując, nie warto płacić komuś za stworzenie wnętrza pełnego chaosu. Tylko dlatego, że nazywa siebie projektantem wnętrz i wydaje mu się, że tworzy  idealnie ( nie mając pojęcia o podstawach tworzenia obrazów wymiarowych i zachowaniu perspektywy), zarzucając je kiczem i mianując elegancją. O wiele łatwiej jest odkryć samemu tajemnice perspektywy i wymiarowości wykorzystując spójność linii dodając światło i cień o którym pisaliśmy tworząc na płaszczyźnie  niezaburzony obraz głębi.

Jeśli chcecie porady lub pomysłu na poprawę wnętrza, które sami zrobiliście albo chcecie zrobić a nie wiecie jak uzyskać głębię, wymiar czy spójność perspektyw piszcie ( w komentarzach zostawcie informację, o który pokój chodzi  + PrtSc  w linku ), Najciekawsze pytania opublikujemy na łamach poradnika i poprowadzimy was w głąb waszych apartamentów.

Prezentowane są autorstwa  ANNDOLL88
POPRAWEK BŁĘDÓW dokonała Kejla12

Pozdrawiamy :)




11 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jaaaaki żal. Odgrywasz się na ann za post o oliwci, hahahahaha.

19 lutego 2013 19:24
TynkaaBlog. pisze...

zgadzam się. hhjah. smieszne anonimki.

19 lutego 2013 19:34
Anonimowy pisze...

Boże, ona będzie wściekła... Oby tak dalej! ;D

19 lutego 2013 20:30
Olivia Kofi pisze...

Hahaaa, w sumie racja, ale podoba mi się skośna półeczka, jest rewelacyjna!

19 lutego 2013 23:35
Anonimowy pisze...

odgrywacie się, to już przesada... ile tak można!? nie powinnyście z sobą rywalizować, ale to moje zdanie. ta cała afera jest głupia... ciągłe pisanie raz na jednym raz na drugim blogu o klótni.. żenujące nawiasem to podobają mi się wasze i ann pokoje. AD88 są takie spokojne i eleganckie a wasze bardziej nowoczesne. oby dwa blogi bardzo mi sie podobaja, ale przestańcie tak. Dziękuję :)

19 lutego 2013 23:36
Olivia Kofi pisze...

Przecież ja już nic nie mówię. Gdzieś mam co tam sobie piszecie na blogu AD. Jakoś średnio mam ochotę czytać te żałosne hejty na mnie. A co do postu Kejli - może faktycznie nie w porę to zrobiła, ale skorygowała kilka błędów, tyle. Nie krytykuje tutaj ani autorki, ani że nic nie potrafi, ani stylu w jakim wykonuje wnętrza, tylko proste błędy.

20 lutego 2013 00:11
UK pisze...

Karolina / Smuack - kochana ani słowa w tym artykule nie ma o kłótni :) i nie dotyczy on całkowicie tego co między Ad88 a Olivcią :)

@Anonimowy jeśli już mówimy o odgrywaniu :) Odgrywam się za to, że kiedyś mnie okradła z grafiki,za to że ukradła konkurs i jej beznadziejne sugestie, jesli chcesz mozesz rozmawiać o AD88 w 3 osobie albo nie tracić czasu i skorygować ten chaos w swoich wnętrzach.

pozdrawiam i jeszcze raz przypominam ,ze sufit nie jest wysoko.

20 lutego 2013 11:18
Anonimowy pisze...

Szczególnie podoba mi się poprawa półki. Teraz wygląda o niebo lepiej.
+ Zauważyłam, że AnnDoll88 jest strasznie sztywna xdd
AM

20 lutego 2013 18:11
Lilo_G pisze...

Najgorsza ta półka. Mi się ten artykuł przyda, bo kiedyś w przypływie zachwytu kwadratami ze stardesign próbowałam zrobić pokój, który wygląda żałośnie, może po zastosowaniu się do rad będzie jako-taki c:

21 lutego 2013 13:59
Anonimowy pisze...

Nie warto z nią rywalizować bo wasz blog i tak jest o stokroć lepszy

25 lutego 2013 20:34
Anonimowy pisze...

Zgadzam się z poprawkami.

28 lutego 2013 17:19

Prześlij komentarz

Witaj :) Liczymy na twoja opinię :)